Felanmälan
Innan du anmäler fel i lägenheten kan du själv kontrollera vissa punkter. Lyckas du inte lösa problemet själv kan du kontakta oss med hjälp av kontaktformuläret nedan.
Strömlöst? Kontrollera säkringar i säkringsskåpet. Byt ev. trasig säkring.
Kyl eller frys ur funktion? Kontrollera att stickproppen sitter ordentligt fast i eluttaget. Ha gärna produkt- och modellnummer i beredskap när du kontaktar oss. Det gör det lättare för oss att snabbt åtgärda felet. Uppgifterna finns ofta angivna på en skylt inne i kylen eller frysen samt på baksidan av spisen.
Ingen bild på TV:n? Kontakta Bredbandsbolaget som distribuerar TV-nätet, tel: 0770-777 000.
Trasiga glödlampor? Lysrör, glimtändare och glödlampor (även i kyl, frys och spis) är förbrukningsmaterial och byts av hyresgästen själv.
Problem i ett avlopp? Avloppsstopp i handfatet eller under badkaret är ofta lätt att åtgärda och ska i första hand rensas av hyresgästen.
Utelåst? Om du blir utelåst – ring vår fastighetsskötare, tel: 070-508 36 12. Sker det utanför kontorstid, ring Securitas, tel: 0911-196 96. Observera att jouravgift tillkommer.
Felanmälan
Journummer Wallsténhus
För akut skada, som uppstår på annan tid än kontorstid, ring
SECURITAS 0911-196 96 avseende Piteå området
SECURITAS 010-470 57 79 avseende Övriga Norrbotten